Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ
Τα περισσότερα νήπια αναγνωρίζουν ο όνομά τους. Κάποια που δυσκολεύονται (μικρά κυρίως), κολλούν ένα αυτοκόλλητο πάνω στην πλαστικοποιημένη καρτέλα με το όνομά τους, για το πρώτο χρονικό διάστημα.
Σε μια πρώτη προσπάθεια προσέγγισης των γραμμάτων, σκεφτήκαμε  να ασχοληθούμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος τους , μιας και το όνομα είναι ένα σημείο αναφοράς των μικρών μαθητών.
 Το αρχικό γράμμα αποκαλύφθηκε με ένα τρόπο μαγικό, όπως χαρακτηριστικά είπα στα παιδιά. 
1. Πάνω σε λευκό χαρτί , κόλλησα χαρτοταινία σχεδιάζοντας το αρχικό γράμμα. 
2. Ζήτησα από τα παιδιά να χρωματίσουν όλη την επιφάνεια του χαρτιού με κηρομπογιά.




 3. Αφαίρεσα τη χαρτοταινία και...... ιδού η αποκάλυψη!!!


Αφού απλώσαμε τις μαγικές εργασίες μας στο χαλί, παρατηρήσαμε ότι υπάρχουν πολλά Α. Τα μετρήσαμε, σήκωσαν χέρι τα παιδιά που έχουν ως αρχικό γράμμα  τους το  Α και το ίδιο κάναμε και με τα υπόλοιπα γράμματα. Να σημειώσω ότι κάποια παιδιά γνώριζαν και την ονομασία των γραμμάτων (άλφα, γάμα....)

Στη συνέχεια. κρατώντας το κάθε νήπιο το καρτελάκι με το όνομά του, ζήτησα να το τοποθετήσει πάνω στην εργασία με το αρχικό γράμμα (όχι απαραίτητα στη δική του, αρκεί να ταυτίζεται το αρχικό).



Και δεν έφτανε μόνο αυτό!!  Έπρεπε να βρουν και να πουν και μια λέξη που να αρχίζει με το γράμμα αυτό.

Και η αντίστροφη διαδικασία ήταν εξίσου διασκεδαστική και εποικοδομητική.
Αποκαλύπτονταν ένα γράμμα και μια εικόνα που αρχίζει από το γράμμα αυτό. Τα παιδιά, με το καρτελάκι με το όνομά τους στο χέρι, έπρεπε να αναγνωρίσουν και να ταυτίσουν το γράμμα αυτό με το αρχικό του ονόματός τους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου