Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Φθινοπωρινά φρούτα
Τα φθινοπωρινά φρούτα κατοικούν σε μια μακρινή πόλη, τη ΦΡΟΥΤΟΠΟΛΗ. Τα γνωρίσαμε,μέσα από μια κουκλοθεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε με τίτλο
 "Η Φρουτόπολη" 



Τα γευτήκαμε, με τη νόστιμη, γευστική και πολύ υγιεινή φρουτοσαλάτα που ετοιμάσαμε .
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα

Με την αφή και με κλειστά τα μάτια, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε "Ποιο φρούτο είναι"
(παιχνίδι αφής).
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα

Κατασκευάσαμε με χαρτόνι ζουμερά σταφύλια
Ολοήμερο τμήμα

....αλλά και νόστιμα μήλα
Κλασικό τμήμα

Ζωγραφίσαμε φρούτα στο καβαλέτο
Ολοήμερο τμήμα

Ολοήμερο τμήμα

Κάναμε ατομικό βιβλίο με τίτλο "Αινίγματα με φρούτα" (γράψαμε τη λύση των αινιγμάτων και χρωματίσαμε τα φρούτα )
Ολοήμερο τμήμα

Ολοήμερο τμήμα

Ολοήμερο τμήμα

Παίξαμε ανταγωνιστικό παιχνίδι σε ζευγάρια
"Ποιος θα μεταφέρει πιο γρήγορα τα φρούτα στο καλάθι"
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα

Ολοήμερο τμήμα
Μετρήσαμε τα φρούτα και βάλαμε τόσα, όσα δείχνει η αριθμοκάρτα.

Κλασικό τμήμα

.....τα τοποθετήσαμε στη σειρά με βάση το μέγεθος τους
Κλασικό τμήμα

....αλλά και την εξέλιξη τους

Κλασικό τμήμα

Δοκιμάσαμε τις ικανότητες μας στη ζαχαροπλαστική, μιας και φτιάξαμε κουλουράκια πορτοκαλιού και κανέλας  (Ολοήμερο τμήμα)








...αλλά και μουστοκούλουρα  (Κλασικό τμήμα)




Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Από την Παρασκευή 06/11/2015 ξεκίνησε να λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο μας. Η δραστηριότητα αυτή έχει σαν στόχο να προωθήσει τη φιλαναγνωσία αλλά και να καταστήσει τα παιδιά υπεύθυνα για τη ακεραιότητα του βιβλίου που δανείζονται.
Μια επίσκεψη στη δημοτική βιβλιοθήκη του δήμου μας, ήταν ο καλύτερος τρόπος να προσεγγίσουμε το θέμα μας. Την προγραμματίσαμε λοιπόν και με τη βοήθεια μαμάδων -συνοδών, την πραγματοποιήσαμε.

Βιβλία.....βιβλία ....πολλά βιβλία! Όλα τοποθετημένα στα ράφια τους. Η κυρία Τάνια μας περίμενε χαμογελαστή και παρότρυνε τα παιδιά να ψάξουν να βρουν τα μπαλάκια που ήταν κρυμμένα ανάμεσα στα βιβλία.


 Στη συνέχεια εξήγησε ότι μπορούμε να δανειστούμε όποιο βιβλίο επιθυμούμε, και μιας και δε ξέρουμε να διαβάζουμε, μπορούμε να επιλέξουμε το βιβλίο, κοιτάζοντας το εξώφυλλο και τις εικόνες του..
Δανειστήκαμε 3 βιβλία (τόσα μπορούσαμε) το κάθε τμήμα και ετοιμαστήκαμε για την επιστροφή. 


Μία αναμνηστική φωτογραφία για να θυμόμαστε τη δράση μας αυτή...


Και φυσικά δε θα παραλείψω να ευχαριστήσω θερμά τις μητέρες που βοήθησαν  στην ασφαλή μεταφορά των νηπίων στη βιβλιοθήκη.
Σ α ς   ε υ χ α ρ ι σ τ ο ύ μ ε  ! !

Τακτοποιήσαμε και τα βιβλία του νηπιαγωγείου σε ράφια

...... και μάλιστα κάθε βιβλίο έχει τη δική του μοναδική θέση στη βιβλιοθήκη.


Συζητήσαμε και ορίσαμε τις "οδηγίες  του μικρού αναγνώστη".

  • Δε τρώμε ή πίνουμε όταν ξεφυλλίζουμε ένα βιβλίο
  • Δε καθόμαστε πάνω στα βιβλία
  • Δε δίνουμε τα βιβλία στα μικρότερα αδερφάκια μας
  • Δε τσαλακώνουμε τις σελίδες του βιβλίου. Χρησιμοποιούμε σελιδοδείκτες.
  • Δε πετάμε τα βιβλία
  • Προσέχουμε πώς κρατάμε τα βιβλία. Τα κρατάμε με τα δυο μας χέρια.
  • Δε σκίζουμε τα βιβλία.


Διαβάσαμε και υπογράψαμε το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Το συμβόλαιο που ορίζει τους κανόνες δανεισμού, υπογράφηκε και από τους γονείς και επιστράφηκε στο νηπιαγωγείο.

Διαβάσαμε το βιβλίο "Ένας καλλιεργημένος λύκος"

...θελήσαμε να τον μιμηθούμε, δηλ. να γίνουμε κι εμείς καλλιεργημένοι, διαβάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία. 
Κατασκευάσαμε τη Βάγια την Κουκουβάγια, την οποία υποσχεθήκαμε να την ταϊζουμε πάντα. Φυσικά η τροφή της σοφής κουκουβάγιας, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η ανάγνωση βιβλίων.

Χρωματίσαμε, κόψαμε και πλαστικοποιήσαμε σελιδοδείκτες

Διακοσμήσαμε τις υφασμάτινες τσάντες, με ειδικούς μαρκαδόρους, με όμορφα και χαρούμενα σχέδια και χρώματα. Τις τσάντες αυτές θα χρησιμοποιούμε για τη μεταφορά των βιβλίων από και προς το σχολείο.




...και τέλος......παιδιά......μη ξεχαστείτε!! Αφού διαβάσετε το βιβλίο στο σπίτι, πρέπει να συμπληρώσετε το σχετικό έντυπο και να το επιστρέψετε μαζί με το βιβλίο, δλδ. πρέπει

  •  να γράψετε τον τίτλο του
  • να δηλώσετε αν σας άρεσε ή όχι
  • να ζωγραφίσετε την εικόνα που σας άρεσε περισσότερο.

Μικροί μου φίλοι,      Κ Α Λ Ε Σ   Α Ν Α Γ Ν Ω Σ Ε Ι Σ !!

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ "ΟΧΙ"
Τη φετινή σχολική χρονιά, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας προσέγγισαν τα γεγονότα του έπους του 1940, με έναν νέο τρόπο, μιας και η τεχνολογία έχει εισχωρήσει στη ζωή μας για τα καλά. Πλούσιο φωτογραφικό -  ηχητικό υλικό και βίντεο της εποχής, δια στόματος απόστρατου Αξιωματικού του Στρατού Ξηράς, Κυρίου Ευάγγελου Μαυρογόνατου, προβλήθηκε σε μεγάλη οθόνη.

Ο κύριος Μαυρογόνατος, η εγγονή του οποίου φοιτά στο κλασικό τμήμα του νηπιαγωγείου μας, δέχτηκε με μεγάλη χαρά να παρουσιάσει το υλικό του, να μιλήσει στα παιδιά με γλυκό και προσιτό τρόπο, αλλά και να μοιραστεί μαζί μας το πλούσιο υλικό του.




 Τα παιδιά εντυπωσιασμένα με τη νέα και πρωτόγνωρη ( για το σχολείο μας) προσέγγιση του θέματος, παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τον ομιλητή.

 Τραγούδησαν όλοι μαζί τραγούδι της Σοφίας Βέμπο,  που συμπεριλαμβάνονταν στην παρουσίαση,

 αλλά και τον Εθνικό ύμνο σε στάση  προσοχής. 
 Στο τέλος, βγήκαμε αναμνηστική φωτογραφία .
Ολοήμερο τμήμα


Κλασικό τμήμα

Ο κύριος Μαυρογόνατος δεσμεύτηκε να δημοσιεύσει τη δράση μας αυτή σε τοπική εφημερίδα (ΗΜΕΡΗΣΙΑ , 24 Οκτωβρίου 2015), στην οποία αρθρογραφεί.
Σας ευχαριστούμε θερμά κύριε Μαυρογόνατε για τη μοναδική εμπειρία που μας χαρίσατε!! Αναμένουμε με χαρά μελλοντική συνεργασία.

Άλλες δράσεις για την επέτειο του "ΟΧΙ" :
Εθνόσημο με τα εθνικά μας χρώματα μπλε και άσπρο.

Γιρλάντα με σημαίες ελληνικές. Κάθε νήπιο χρωμάτισε με πινέλο τη δική του σημαία..
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα
 .....και έτοιμη η γιρλάντα για να διακοσμήσει την τάξη μας.
..... και άλλες σημαίες , ζωγραφισμένες στο καβαλέτο.

Παρέλαση με τη σημαία να κυματίζει.

Ολοήμερο τμήμα

Ψηφιδωτό με μπλε γλασέ κομμάτια χαρτιού.
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα


....αλλά και ψηφιδωτό καδράκι με την εικόνα του Αγίου Δημητρίου.

Οργάνωση γιορτής των δυο τμημάτων με απόδοση ποιημάτων ....
Κλασικό τμήμα

Κλασικό τμήμα


Ολοήμερο τμήμα

Ολοήμερο τμήμα

....αλλά και τραγουδιών....
Ολοήμερο τμήμα


Κλασικό τμήμα